IT-задачка про залізницю

Взагалі-то задачка набагато складніша, але щоб не поламати собі мізки при формулюванні, а вас не відлякувати при прочитанні, я спростив питання до отакого:

Дано: В Укрзалізниці лишився одне вільне місце на маршруті із точки А в точку Я. Укрзалізниці вигідно продати квиток на весь проміжок із точки А до точки Я, а не на маршрути з точки Г в точку Д і їм подібні короткі маршрути. Бо, як не страйся (навіть якщо кілометр шляху при меншій відстані коштує дорожче, ніж при великій) Укрзалізниці не вдастся перекрити кількома квитками на короткі відстані вартість квитка із точки А до точки Я.

Питання: Як діяти Укрзалізниці в такому випадку? Як, знаючи, що є попит на квитки на увесь маршрут, не обманювати бажаючих проїхати коротку відстань, кажучи, що квитків нема?”

  • Хм. Пардон за офтопік, я не знаю, як так трапилося, але сайт показує, що я залогінений ям Mixa. Певно, якийсь глюк.

    ichthuss.livejournal.com

    • Ухти, цікаво.. Дякую. А в адмінку ви часом не можете зайти? 🙂

      • Авторизація вже пропала, тож деталей не повідомлю. Втім, здається, при спробі перейти до адмінки перекидало на сторінку авторизації на intensedebate. Але гарантувати не стану, точно не пам’ятаю.

  • ну ти й закрутив.
    все одно мізки ламаються))

    • А ти прочитай повільно і уважно. Уявляючи алфавіт і відмічаючи точки, про які йдеться 🙂

  • masterpiecer

    На моїй пам'яті подібних обмежень не помічав, спокійно купував, якщо були місця.

    • Ну так отож. Дивись. Є одне місце на поїзд з Києва до Хмельницького. Одне. І ту прихожу я і купую квиток на цей поїзд від Києва і до… Вінниці (він же ж через Вінницю йде, та?). Ітаг, Мастерпісер не поїде додому, а Укралізниця заробить менше, бо я купив квиток не на пвоний маршрут. Питання в тому, як регулювати подібні випадки…

  • А, власне, по задачі пригадується наступна практика: квитки у продаж на проміжні станції поступають лише після відправлення поїзда з кінцевої.

    • Нєа, неправда… Можна і заздалегідь купити.

      • Зазвичай можна і заздалегідь, але я і з такими варіантами стикався.

  • офтоп за офтоп.) я звичайно діко ізвіняюсь, а шо це за плагін такий в тебе для коментарів?

    • Intense Debate

  • нє ну капєц, ти мене вже ж схвалював!

    • Спамерша! 🙂

  • о я кажись вшарила. да будуть вони обманювати і так, як раніше. тільки під кінець продадуть, коли вже капець буде продажам на цей поїзд.

  • Здається, в них все прораховано. Якийсь відсоток квитків виділяється на кожну ділянку маршруту. Мабуть, ці відсотки брались зі статистики за попередні роки.
    Можливо, за добу до відправлення всі ці блоки знімаються, і щоб втратити меньше грошей, продають квитки на будь-який проміжок маршруту.

    В мене саме вчора був випадок, коли брала квитки на поїзд Київ-Чоп : до Чопа квитків ціла купа на місця, які хочеш, а на той самий поїзд, але до Тернополя – місць взагалі нема.

    В ідеалі треба робити поїзди без зупинок!

  • А в мене був випадок, коли я їхав на казахському потязі (здається до Алмати), але лише з Києва до Лубен (квитків на інші потяги вже не було, хоча я й купував їх завчасно).
    Так от в Києві разом зі мною в потяг сів якийсь чоловік, в якого був квиток на моє місце з Лубен і далі. Як він там домовлявся з провідниками я не в курсі 🙂

    • Ну якшо в нього був квиток, а не усна домовленність з провідниками, то це вже не останні нагрішили, а якраз система продажу квитків, загадки функцыонуванння якої ми й намагаємося зрозуміти 🙂

      • В нього був квиток, але не з Києва (в якому він сідав на потяг) а продовження мого квитка з Лубен (~200км далі). Я не бачив, як він там спілкувався з провідниками, але той факт, що на одне місце було дві людини їх абсолютно не хвилював 🙂
        Я думаю, що то була усна домовленість (підкріплена паперами 🙂 з провідниками, що він «зайцем» доїде до Лубен а далі спокійно займе моє місце.

  • такі задачі колись часто мав би розвязувати gray_ru (http://www.searchengines.ru/blog/) – він колись працював на станції Одеса товарна