Мейджор всія Руси [FourSquare]

FourSquareЯкщо ви не знаєте, що таке FourSquare – то вам треба дізнатися 🙂

Це такий геолокаційний сервіс, функціонал якого спочатку може здатися (як і збагатьма новітніми сервісами – тим же Твіттером, скажімо) дурнуватим, але в решті виявляється, що сервіс насправді корисний і цікавий.

Працює він таким чином, що встановивши на свій телефон відповідну програму, можна, перебуваючи у певному місці, відмітитися в ньому – “зачекінитися”. Якщо цього місця (наприклад, вашого улюбленного кафе) немає в базі, його можна тут-таки створити. Коли ви відмічаєтеся в одному місці частіше за інших, то ви отримуєте звання мейджора цього місця – щось типу мера (його потім у вас можуть відібрати інші учасники). Також, коли ви зачекінені в якомусь місці, то ваші друзі можуть бачити це, і коли вони знаходяться поруч з вами, то можуть навіть отримувати повідомлення про це.

Крім того, за різні “досягнення” можна отримати так звані бейджі – щось типу звань: за певну кількість чекінів; за відвідини 20-ти різних піцерій у вас буде звання любителя піци; за синхронні чекіни з іншими людьми отримаєте бейдж за участь у флеш-мобі тощо.

Отже, які практичний сенс має використання цього сервісу?

1. Найпрактичніший пункт. Можна на своєму телефоні бачити об’єкти, що знаходяться в безпосередній близькості до вас в даний момент, приблизну відстань до них, положення на карті, відгуки відвідувачів. Це дуже зручно і корисно, коли ви знаходитися в незнайомому місті і хочете знайти гарне місце щоб поїсти чи, скажімо, сходити в кіно… Також це класний спосіб краще вивчити своє місто. Можна просто знайти, наприклад, усі басейни у вашому місті, тобто, використовувати сервіс як довідник місць з відгуками.

2. Як уже було сказано, ще гарний спосіб відстежувати спільні шляхи і місцеперебування своїх друзів. Також можна знайомитися з людьми, які бувають в тих же місцях, що і ви або живуть поруч.

3. Ігровий момент. Це цікаво і я спочатку не вірив, що буду страждати такою “фігнею” – намагатися зачекінитися у місцях, де я буваю, але це дійсно затягує. Та й мабуть тут грає роль якийсь психологічний момент. Самоствердженням це назвати важко, але є якийсь кайф в мікропопопулярності, коли ти є мейджором, скажімо, однієї зі столичних станцій метро 🙂

4. Комерційне використання. Я нещодавно бачив відео, в якому показувалося, як в одному з закордонних кафе на чеку, окрім всього, було зазначено нікнейм мейджора цього місця. Чим не стимул іншим “кандидатам” частіше бувати в цьому місці? Випити кави і… зачекінитися! Також мені відомо про те, що МакДональдз в деяких країнах проводив акції для користувачів FourSquare. Умови точно не знаю, але мабуть вони отримували якісь бонуси чи безкоштовний чіз за певну кількість чекінів. Таким чином Мак, витративши копійки на цю кампанію, отримав більше відвідувачів і шалену рекламу. Практично безкоштовно. Ну і не можна не згадати про брендові бейджі. Наприклад, за чекіни у трьох різних магазинах Apple людина отримує відповідний бейдж. І таких варіантів реклами та залучення клієнтів через цей сервіс для власників бізнесу – сотні!

5. Доповнена реальність. Я думаю, з часом база сервісу використовуватиметься і під це діло. Принаймні, російський аналог FourSquare – AlterGeo, уже зробили щось подібне:

6. Нові геолокаційні сервіси. За допомогою API можна створити власний сервіс, використовуючи базу місць FourSqaure. Це може бути щось на зразок ВікіМапії чи Mapia.ua, але вам не треба витрачати гроші і час на “забивання” бази місць – все уже створено самими користувачами! Наприклад, уже є ось такий сервіс на базі FourSquare-API, який показує об’єкти навколо заданої локації: fourwhere.com

Що мені найбільше подобається зараз у 4sq (це таке офіційне скорочення назви сервісу) – так це те, що нині там ситуація така ж, як у Твіттері років 3 тому – дуже мало людей і всі між собою френди і знають одне про одного основні відомості. Так, по Києву нині активно чекіняться та створюють нові об’єкти від сили чоловік 20, 5 з яких я знаю в реальному житті. Хоча є, звісно люди, які псують кайф, всіляко мухлюючи. Наприклад, усі київські фоскверщики певно знають нашого “Мейджора всія Руси” – Олексія Цимбаленко 🙂

Не знаю, мабуть просто заздрю його бейджам, багато з яких можна отримати лише на території США, чи тому факту, що він на даний момент є мейджором більш ніж чотирьохсот місць. Хоча все ж мені здається, що людина просто чекіниться у всіх місцях, повз які проїздить і в яких насправді не буває (Наприклад, наш Олексій є мейджором усіх (!) посольств в районі вулиці Богдана Хмельницького у Києві, чи більшості зупинок лінії так званого швидкісного трамваю). Ну захопився, хлопець, буває. Але це те саме, що грати в страйкбол з нечесними гравцями, які ніколи не визнають, що твоя залізна кулька таки влучила в них. Може краще тоді їм грати лише в пейнтбол, де фарба на обличчі стане явним доказом! 🙂

Ну і що ще більше мене радує, так це те, що за рік користувачів 4sq в Україні додасться в рази. А значить, буде більше місць, більше чекінів, більше азарту і доведеться поділитися більшістю своїх “мейджорств” з іншими! Але я тільки за! Головне, аби по-чесному! Welcome to FourSquare!