Дурять на кожному кроці…

В аптеці, якщо закуплятися ліками гривень так на 700, вам можуть вкинути додатково ще якийсь препарат гривень за 30, якого ви не просили. Виявити його ви зможете, звісно, вже вдома… Продажі – все! Є навіть ціла майже наука про те, як змусити вас купити те, що ви купити не збиралися – мерчендайзинг. Кожна торгова марка має своїх людей, які ходять по супермаркетах, розставляють продукцію цієї торгової марки в певному порядку за жорстко написаними правилами, спрямованими на психологію людини. Особлива боротьба певно йде за місця біля кас супермаркетів: людина стоїть в черзі і, щоб якось себе розважити, родивляється вітрину, бере “пощупати” новинки. “А, візьму, спробую…” – проскакує в голові. Ціль мерчендайзерів досягнуто!

А сьогодні я попався на трюк від “Великої кишені”. Посеред залу стоять ящики з печивом. Зверху надпис великими літерами: “Товар тижня”. Дивлюся в гору на цінник – 3.99! Беру кілька. І, звісно, вже на касі виявляється, що печиво коштує не 3,99, а 7 з чимось гривень. Гукаю адміністратора і йдемо “досліджувати” торговий зал. “Ааа, так то на чай ціна!” – пояснює. Придивляюся, дійсно на ціннику дрібнішим шрифтом написано що то на чай ціна. Питаю, де ж сам чай. Показує. Чай стоїть в метрі від печива, в той час як цінник висить прямо над ящиками з печивом. “Добре, а де цінник на печиво?” – питаю. “Ще не поставили”…

Коротше, не знаю, може це просто збіг обставин, але те, що подібні методи (невірні ціни, переплутані цінники і т.д.) часто застосовуються у наших супермаркетах чи то спеціально, чи то від неспроможності нормально робити свою роботу призводить до того, що покупець опиняється в ролі “лоха” – звіряти кожен товар по останніх цифрах штрихкоду – не у кожного вистачить як навиків, так і витримки…

P.S. Не зовсім в тему і може я буду “Капітаном Очевидність”, але мабуть не варто довіряти закладам, де діють дисконтні карти з великими знижками – це тільки свідчить про масштаби завищення цін…