Для чого нам Twitter?

Twitter– 140 символів? Що за маразм? І в чому прикол? Чим він краще звичайного блогу?

Напевно, всі хто майють акаунт в Твіттері (далі – Тві) не раз намагалися пояснити знайомим, що це таке і “в чому прикол”. А от чи змогли?  Спробую зробити таку собі збірну солянку власних і чужих думок з цього приводу, щоб наступного разу, коли мене запитають, я не чухав голову, видаваючи “Ну, розумієш… “, а просто переслав посилання на цей пост.

Отже…

1. Тві – “фотоапарат миттєвостей”
Не знаю як кого, а мене таращить від того, що коли я відчуваю захват (чи навпаки) я можу в цей же момент відправити смс в Тві, яка максимально точно передасть мій стан. Потім буде пізно – емоції ослабнуть, лишиться лише пшик. (Наприклад: “Ааааа! Я підкорив Говерлу!”) Плюс я люблю використовувати Тві під час мандрівок, коли не має змоги або часу зробити повноцінний пост до блогу. Виходить такий собі щоденник мандрівника.

2. Тві – особливий формат
Виходячи з першого пункту вже можна зрозуміти, що Тві розрахований на такі пости, які не завжди є “форматними” у “нормальних” блогах. От скажімо, якби ви до свого ЖЖ часто публікували короткі емоційні нотатки про свій психологічний стан чи місцеперебування, посилання на відео, яке вам сподобалося і т.д. і т.п., то вас би просто не зрозуміли… В Тві – це нормально, він для того і створений!

Тві – ідеальний формат для постінгу посилань на відео, чужі сторінки та одиничні зображення. Пости такого типу в повноцінний блогах, в яких відвідувачі прагнуть знайти власний контент автора, в більшості випадків сприймаються негативно.

3. Тві – втілення образу веб 2.0
Коротко нагадаю: ідея так званого веб 2.0 в тому, що люди (а не медіамагнати) створюють контент і, головне, визначають саме цікаве і важливе. І якщо до інструментів створення контенту можна сміливо віднести як блоги, так і сам Тві, то уже в процесі відбору Тві є лідером. Як? А дуже просто. Мій приклад. Я не заходжу щодня на новинарні сайти в пошуках що ж такого важливого сталося. Я просто на пів годинки відкриваю вранці Тві. Про смерть Майкла Джексона, карантин у Києві, концерт Мертвого Півня… про все я дізнався в Тві. Якщо розглянути процес ще трохи детальніше, то кожна людина намагається “фоловити” (читати) тих, чиї інтереси хоч якось спіпадають з інтересами валсника акаунту. Кожен френд, дізнавшись щось цікаве, публікує посилання. Отримуємо підбірку цікавого для нас тематичного контенту!
(Наприклад, у кожного айтішника в друзях, як правило, 60 відсотків таких самих схиблених на програмуванні/девайсах тощо. Створюється таке собі комьюніті, в якому пропустити посилання на новий цікавий матеріал, що стосується даної сфери, практично неможливо!)

Доказом того, що механізм відбору інформації дійсно працює є хоча б той цікавий процес, коли ваша френдстрічка переповнена посиланнями на один й той самий матеріал від різних людей. Значить, цьому матеріалові дійсно варто приділити увагу, можливо, він зацікавить або якось стане в нагоді….

4. Тві вчить лаконічності
Хм, є й така думка, так… Ну, дійсно. часто доводиться перефразовувати те, що попередньо не вмістилося в 140 символів 🙂

5. Тві – чудовий спосіб отримати відповідь
Я давно вже не користуюся всякими сайтами типу, на яких можна задавати питання і отримувати відповіді. Складно уявити, що люди, які є знавцями певної сфери, сидять і моніторять відповідні розділи на цих сайтах, аби дати відповідь черговому “чайнику”. А от в Тві відповідь отримати дуже легко, бо вас точно прочитають кількасот людей. Сьогодні ж!

6. Тві дає нові можливості в інтернет-комерції та PR
Отут я не експерт, але досвід та @ukrtaxist та @prostoprint (це лише відомі мені 100-відсоткові спрацювавші випадки) показує, що завдяки Тві можна суттєво розширити мережу своїх клієнтів та легко і ненавязливо інформувати про нові послуги і акції. А факт поступового “виходу” в Тві все більшого числа комерційних структур лише підтверджує цю думку.

7. Тві дає змогу знайти нових друзів і просто розширити коло спілкування
А що тут ще скажеш? Хіба що те, що Тві-користувачі набагато ліпше йдуть на контакт в реалі, ніж будучи користувачами усіляких ЖЖ. Можливо тому, що в Тві прийнято бути самим собою, а не завуальованою істотою з абстрактними постами десь на liveinternet.ru

8. Тві дає можливість спілкуватися з раніше недоступними людьми
Зірки шоу-бізу, власники корпорацій, політики… Вони вже теж тут (і навіть в багатьох випадках дійсно самі пишуть в Тві) і готові ділитися з вами враженнями та слухати вас!

9. Тві – гарний інструмент для малих робочих груп
Ой, про це довго розповідати, але… Якщо уявити що якась компанія працює над якимось питанням віддалено одне від одного, то дуже легко створити таку собі робочу інформаційну лінію, просто зафоловивши (додавши в друзі) одне одного. Є нова ідея. інформація чи поступ у справі – написав в Тві, решта вже про це знає. Ну, виглядає абстрактно, але ідею даного способу використання Тві ще треба розвинути. А між тим, вже зявляються Тві-подібні сервіси для закритих груп. Наприклад, для офісу фірми. Тоді, де б ви не були, смска з новим апдейтом “статусу” завжди вас знайде. Ви будете в курсі, який настрій у шефа і не пропустите спонтанну ідею колег через годину влаштувати п’ятничний корпоративчик 🙂

10. Тві як інструмент дл проведення заходів
Схоже на попередній пункт, але тут ше будемо використовувати Тві-пошук. Так, є така штука. До того ж, вона має властивість оновлюватись в режимі онлайн. Тобто, з’явилося щось нове на задану тему – ви одразу це бачите. Як це можна використовувати? Дуже просто. Скажімо, приїхали ми на змагання по вязанню. Попердньо всі домовляються, що цій події в Тві присвоюється певний так званий хештег. Скажімо spytsi09. Тож, якщо ви писатимите в Тві пост про дану подію, просто додавайте в кінці #spytsi09. Таким чином можна:
а) викликати увагу до події
б) відстежувати інформацію, повязану з подією
і, нарешті, саме смачне…
в) активно брати участь в події та впливати на її хід. Звичайно, наступний приклад для такої події, як змагання по вязанню спицями видасться нереальним (але це – справа майбутнього 🙂 ), а от на всіляких IT-збіговиськах уже використовується на повну: окрім того, що люди під час самої події моніторять Тві і пишуть в нього, реагуючи на повідомлення інших учасників події та обмінюючись інформацією, завдяки завбачливо виставленому на видному місці великому екрану, на якому відображаються в реальному часі результати пошуку в Тві по тегу події, учасники можуть бачити актуальну інформацію та взаємодіяти.

Наприклад, достатньо написати під час якогось блогкемпу про зміни в розкладі виступів, як інформацію отримають як і ті учасники, що читають Тві з лептопа, так і ті, що просто подивляться на екран. Також класною фішкою є можливість будь-якого учасника запитати щось та отримати відповідь, поділитися враженнями тощо. Це все миттю зявиться на головному моніторі зустрічі. І для цього нічого не треба робити, окрім як просто написати в Тві.

Фух… І це ще далеко не все. Я думаю, існують ще сотні, якщо не тисячі подібних (придуманих і ще не народжених) фактів та можливостей використання Тві.

Доповнюйте!

  • В цьому поясненні все добре, окрім одного – воно розраховане не на ту аудиторію, яку ти цим поясненням хочеш залучити до Твітера 🙂 Вони не знають і половини написаних тут слів і ніфіга не зрозуміють, це все одно що грати в bullshit bingo на засіданні – ефект той самий… 🙂

  • Та да, я вранці перечитав і теж про це подумав 🙂
    Але мабуть це більше пунктики для себе (просто щоб впорядкувати думки і якось обгрунтувати щоденну трати години часу на Тві 🙂 ) і для тих, хто там є, щоб зібрати ше пунктики, про які я забув або до яких не додумався. Бо дійсно, деякі процеси, що відбуваються в Тві, не можуть не захоплюватии. Я вже подумую чи не податися в соціологічні інтернет-дослідження 🙂

  • А в принципі, пункти з 1 по 8 мають нормально розумітися тими, хто має мінімальний досвід користування інтернетом 😛

  • ой та ладно. відкинутии слова а ля хештег та девайс, і всьо доступно.
    для мене тві став суто джерелом інформації, в деякій мірі іноді заміняє рідер (за умови, що оновлення в блоґах транслюється в твітер). новини теж читаю вже тут. основні медіа мають свої екаунти.
    а до речі про подорожі. дуже зручно, коли знаходишся в іншому місті — можна спитатись як звідкись кудись потрапити)) перевірено.

  • Уважно перечитав всі перечислені пункти, намагаючись зрозуміти автора) Скажу чесно наразі не користуюся даним сервісом, чи буду теж незнаю… висновок після прочитання статті зробив наступний (акаунт дозволяє використовувати новітні технології). Чому такий загальний?)) Видно недоріс до іншого 🙂

  • Дякую, я зрозумів. Принаймні, як то мені видається й набагато краще ніж донині, навіщо то потрібне. Хоча побоююсь, що на те не знайдеться часу. БО всі ці служби мають таку неприємну властивість – віджирати більше часу, ніж то може викупитись.